2013. május 18., szombat

Álmok és valóság - A kettő kapcsolata szerintem.


    Sokszor az álmaimba menekülök - lefekszek aludni - és néha sírva alszok el. Rengeteg olyan dolog van, amitől betelhet a poharam, elszakadhat a cérnám, vagy esetleg csak egyszerűen elegem lehet. Persze nagyon veszélyes ilyen rossz lelki állapottal álmokat keresni, hiszen általában ilyenkor szoktak rémálmok kísérteni - engem.

    Rengetegszer szoktam álmodni. Sokszor nem emlékszem rájuk, sokszor nem tudom, mit álmodtam, sokszor csak utólag - napok, hónapok vagy talán évek múlva - jövök rá, hogy azt egyszer megálmodtam. Nem, nem vagyok médium, nem minden álmom történik meg később - szerencsére - és ha hozzá érek tárgyakhoz, nem történik semmi. Bárki képes olyan dolgokat álmodni, amik később megtörténnek, ezek nem különleges dolgok. Nem csak én, még számos ember képes ugyan ezt megtenni, akár akarja, akár nem. Vannak, akik egy egész órát megálmodnak, nekem csak pillanatok, percek azok, amikről érzem, hogy egyszer már átéltem, megálmodtam. Amikor álmomból felébredek, azokra az álmokra sosem emlékszem, amik később megtörténnek, viszont rengeteg olyan valóság hűtlen álmom van, amire még reggel is emlékszem, ezek általában csak olyan dolgok, amit a tudatalattim valamiért átsugároz az agyamba.

    Nemigazán szeretem az álmaimat, ami bűnnek számíthat. Sokszor, amikor ráébredek, hogy én ezt már egyszer átéltem, megálmodtam, kis híján sírva fakadok,  úgy érzem rettegek az álmaimtól. Ezek a gondolatok általánosak számomra, valamiért mindig előtörnek, amikor ilyesmi történik, pedig semmi okom nincs rá. Csak egyszerűen jönnek és kész. A többi ember elfogadja az álmait, vagy egyszerűen nem foglalkozik velük, bár ez is olyasmi, ami nem igazán jó.. Nem azt mondom, hogy az életünk minden percének azzal kell telnie, hogy az aktuális (vagy régebbi álmainkkal) foglalkozzunk, de érdemes kicsit végig gondolni őket, néha egy-egy megadott időt, néhány percet foglalkozni velük, vagy csak fogni egy füzetet és feljegyzetelni, hogy mit álmodtunk, aztán mikor kedvünk tartja, átolvasgatni őket, elmélkedni rajtuk, vagy hagyni mellettük/alattuk/felettük helyet, és leírni, hogy megtörtént később, vagy nem, vagy hogy mit gondolunk róla, szerintünk mit jelenthet. Ugyanis az álmok sokszor azért "vetítődnek" ki becses éjszakai szemeink elé, mert az életünkben esetleg olyan problémák, gondok, vagy pont hogy örömök értek, melyekkel még alvás idő alatt is foglalkozunk. Ez pedig irányít egyes dolgokat nem csak a való, hanem az álombéli világunkban is.. - Személy szerint ez a véleményem ezekről a különös "lényekről".. Érdekelne mások elképzelése is, véleménye, hiszen az, hogy van téma, amiről beszélgethetünk, mindenkinek jó lehet. Ismerhetünk meg új dolgokat, ami sohasem árthat, hiszen senki sem mindent tudó :)).

2 megjegyzés:

  1. Én nagyon, nagyon szeretek álmodni. Persze a visszatérő rémálmaimat nem, de egyébként nagyszerű érzés átélni egy-egy kalandot, még ha az félelmetes is. Álomnaplót is vezetek, amiben leírom az értelmesebbnek mondhatókat. Olyanok, mint egy kis történet. :)
    Egyébként magam is megálmodok dolgokat, de csakis aznapra vonatkozóan. Eleinte megrémített, mert olyan nonszensznek tűnt, de már megbékéltem vele. Sajna legtöbbször az adott szituációban jut eszembe, hogy te jó ég, ezt álmodtam, de szerencsére volt olyan is, amikor időben kapcsoltam...
    Azzal is egyetértek, hogy az álmainkban a félelmeink vagy a vágyaink tükröződnek. Gyakran átvitt értelemben jelennek meg az életünk problémái. Érdekes dolog ez. Mint valami külön belső világ kivetülése. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is csak akkor - vagy azután, hogy megtörtént - kapcsolok, hogy "Jé! ezt már egyszer átéltem", viszont abban a pillanatban egyből be is üt a rettegésem a további álmoktól, pedig nem szoktak jelentős álmaim lenni, amitől félnék.. Leginkább csodálom az álmaimat, vagy örülök neki, hogy létezik ez a külön világom, hiszen itt nem fájnak azok a dolgok, amik érnek.. :)

      Törlés

Szia!

Örülök, hogy véleményezed a bejegyzésem, ugyanis ezzel visszajelzést adsz arról, hogy írjak-e erről a témáról, vagy nem. :)
Nyugodtan írd le a véleményed, bármi is az, korlátozni nem akarlak, amúgy sem tudnálak, az már a te dolgod, hogy hogyan nyilvánulsz meg.