2013. június 17., hétfő

Prológus

     Mint korábban már többször is említettem, rendszeresen dolgozom az egyik már egyszer megírt sztorimon, amit most újra kezdtem, mert szeretném, ha még jobban meg tudnám írni, mint amilyen előtte volt. Számomra nagyon nagy öröm, hogy végül tegnap be is fejeztem a Prológust, így már dolgozhatok az első fejezeten, aminek már meg van a címe, meg úgy nagyjából egy elképzelés, de az még várat magára. Egyelőre szeretném bemutatni nektek a Blue Pen Stories Prológusát:

Prológus


Olyan világban élünk, ahol immár bárki és bármi szabadon mászkálhat. Alakváltók, vámpírok, vérfarkasok és démonok számos képviselői táboroznak a világ minden részén szabályokat és határokat nem szabva maguknak. Képesek bármely halandót - függetlenül nemétől, korától és mindentől - megölni, elfogyasztani, vagy éppen megszállni és elrabolni a lelkeiket. Jobb esetben csak szimplán kirabolják, rosszabban elevenen falják fel, vagy kínozzák egyes információkért. Akár indok nélkül, nem figyelve a környezetre elpusztítják azt, akit először meglátnak. Sem éjjel, sem nappal nincs nyugalmuk az embereknek, hiszen a különlegességek nagyrésze nappal is kimozdulhat, de a vámpírok csak éjszaka randalírozhatnak, és azt meg is teszik. Másnap reggel több száz nőt és gyereket találnak a földre dobva, kiaszalódva. Volt pár eset még régebben, hogy életben hagyták a szebb nőket, viszont őket is megbabonázták, így "örökké" a szolgájuk lettek. Ezek ellen a bűncselekmények ellen pedig senki nem tehetett semmit.
Eleinte voltak külön rendőrségi és katonai erők, viszont ezek mostanra mind elpusztultak - nem is tudjuk miért? - és nem szerveződtek újra, mert az összes halandó félt, hogy mi lesz velük, vagy a családjukkal, ami érthető is. Minden ilyen természet ellenes lény valami különleges képességgel bír, még azon felül is, hogy léteznek, ami már eredendően képes halálra ítélni mindennemű tiltakozást és ellenkezést. Volt még egy kisebb szövetkezés, amikor pár fiatalabb, középiskolás diák fellázadt és “Takarodjatok genetikai hulladékok” táblákat gyártottak, de ezt az éppen “őrt álló” farkas szét is oszlatta a saját módjának megfelelően.
Pár vámpírt még régebben kinyírtak, azóta pedig a külön erre képzett embereknek kötelességük, hogy vámpír testőrök legyenek, akár akarják, akár nem. A többi faj megvédi magát, így a vámpírok nem kicsit vannak kirekesztve, mert azt gondolják róluk, hogy gyengék, ami nem pontosan igaz.. Nappal természetes, hogy védelemre van szükségük, de éjszaka senki nem mer a közelükbe merészkedni, vagy hozzájuk szólni. A többi faj egyetlen tagja sem. Persze azért az őröknek sem lehet sok gondja, hiszen meglehetősen szép pénzt kapnak egy-egy “akciózás” után, amit épp hogy csak elvégeznek. Leginkább állva alszanak egy-egy koporsó vagy bújós-lyuk előtt, ha pedig véletlenül észrevesznek valakit, aki megközelítené a megjelölt területet, csúnyán néznek rá és elzavarják.
Ami még zavaróbb, hogy minden fajnak - különösen a vámpíroknak és a démonoknak - megvannak a maga rajongói. Vámpíristák, “démonfalók” - ezek egyszerűen elviselhetetlenek, mennyire szerelmesek a démonokba -, olyanok, akik kedvelnek a farkasokkal ágyba járni, és a lehető legrosszabbak az egészben: akik a vérüket akarják adni bármelyiknek is.. Nem csak, hogy hálni szeretnének, hanem bedobják mindenüket a közösbe, aztán vagy túlélik, vagy nem. Ez aztán a nagy élvezet.
Mindezek ellenére mégis megmaradt egy szövetkezet, egy csoport, amit inkább egy szervezetnek neveznék. Akik ebben a csoportban vannak, mind az életüket kockáztatják, de még egyszer sem sikerült egyik fajnak sem megtörnie őket. Nem katonák, de nem is átlagemberek. Ezért is utálja az összes faj ezt a szervezetet. A neve T.L.T.Sz., ami teljes néven Természetellenes Lényeket Tagadó Szervezet. Jelenleg körülbelül 50 tagja van, közülük csak egyetlen egy eltérő nemű, ő egy nőszemély, aki mellesleg én volnék. Szóval a T.L.T.Sz-nek kb. 50 tagjából egy vezető, a többiek pedig osztagokra vannak osztva.


Remélem, hogy tetszett, várom a véleményeteket, hiszen ebből élek.

11 megjegyzés:

  1. Szia! Az az igazság, hogy sosem tudtam prológust írni, így érdemben nem tudok nyilatkozni a tiédről, ne haragudj. Igazán izgalmasnak, sőt horrorisztikusnak ígérkezik a sztori a sok természetfeletti lénnyel, meg a rengeteg halottal. Mint valami apokalipszis. Személy szerint nagyon kíváncsi lennék, mi lesz ebből, szóval annyi biztos, hogy felkeltetted az érdeklődésemet. :) Kisebb nyelvtani hibákat találtam benne, de mint mondtam, maga a prológussal, mint olyannal nem tudok mit kezdeni, béna vagyok hozzá... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oh, nekem is ez az első, de örülök, hogy felkeltettem vel az érdeklődésed *.*. A nyelvtani hibákra kitudnál térni egy picit? :)) Mér annak is nagyon örülök, hogy megnézted, és elolvastad, hiszen így már is van egy kiinduló pontom :). Köccciiii *_*

      Törlés
  2. Persze, leírom, amit találtam.
    Az első az alakváltók szó, ez egyben van, nem külön. :)
    "Alak váltók, vámpírok, vérfarkasok és démonok számos képviselői táboroznak a világ bármelyik részén szabályokat és határokat nem szabva maguknak." - ha úgy fogalmazol, hogy a világ BÁRMELYIK részén, akkor táborozHATnak, vagy pedig a világ ÖSSZES/MINDEN részén táboroznak. :)
    A "mindennemű", "túlélik", "mégis", "átlagemberek" szavak is egyben vannak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oh *koppint aprót, de nagyot a fejére* köszönöm, mester Névtelen Senki, hogy eme problémákat megvilágította nekem. *Meghajol, mint valami inas* köszönöm szépen, hogy vetted a fáradtságot, hogy leírd nekem, azonnal kijavítom! :)) Azután pedig jól beleverem a fejembe ;). Hálás köszönetem, hálám örökké üldözni fog - vagy inkább ne? -.

      Törlés
  3. Szia!
    Elolvastam. Először is még soha sem írtam prológust, nem nagyon tudom hogyan kell, szóval abból a szempontból nem nagyon tudok hozzászólni, de véleményem azért akadhat. :D
    Nagyon tetszik a prológus, nekem érdekesnek tűnt, én szívesen olvasnám a folytatását is. :)
    Az elején találtam egy hibát: "Jobb esetben csak szimplán kirabolják, rosszabb esetben elevenen falják fel,..." Itt az esetben szó, szóismétlésnek számít, én úgy írnám, hogy "...rosszabban elevenen falják fel,..." így az egyik esetben szó kimarad. :)
    Itt három csak van egymás után, és egy mondatban kettő is az egyiket szerintem hagyd ki, vagy írd át. :) "Persze azért az őröknek sem lehet sok gondja, hiszen meglehetősen szép pénzt kapnak egy-egy “akciózás” után, amit csak épp hogy csak elvégeznek. Leginkább csak állva alszanak..."
    Bocsi, nem kötözködni akartam, csak segíteni ezzel. :)
    Tita

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oh, ez igaz.. tényleg rengeteg van benne.. >.<" Gomene... vagyis inkább bocsánat, kijavítom :). Köszönöm, hogy felhívtad rá az elvetemült figyelmemet, eredetileg észre sem vettem volna :). Ezért szeretem megkérdezni mások véleményét is *.* Még egyszer köszi, sokat segítettél.

      Törlés
    2. Nagyon szívesen máskor is. :) Ha kell segítség szólj és segítek ha tudok :)

      Törlés
  4. Helló!
    Nekem nagyon tetszett a prológusod, kisebb hibák ide, vagy oda. Nagyon felkeltette a figyelmemet :) Tuti, hogy olvasni fogom ezután is.Nagyon tetszett a leírás a világról, a horrorisztikus részek pedig tényleg borzongatóan voltak leírva, el tudtam képzelni, hogy milyen lehet ott élni.
    Másodszor is végigolvastam, most igyekeztem kritikusabb szemmel. Van például egy-két szó, amit kicserélhetnél, például ott a "kinyírtak". Lehet, hogy csak én vagyok túlságosan okoskodó, és mivel E/1 írtad, lehet hogy a szereplőre jellemző szóhasználat.
    Összegezve: Tényleg jó lett, nagyon figyelemfelkeltő, és a prológus alapján úgy tűnik, hogy nagyon jó történetnek nézünk elébe :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Huh, mit is mondhatnék erre a hirtelenjében jött ajándékra, hiszen csak most huppantam le minden sejtés nélkül, hogy valami ilyesmi várhat rám. Nagyon szépen köszönöm, már lassan félek megírni a sztori folytatását, nehogy elrontsam >.<" xD. De nem, ha már ennyire vár(játok)od, akkor ki fogok tartani és addig dolgozok, amíg a lehető legjobb fejezetet nem készítem el, hogy élvezhessétek :). Tényleg, nagyon köszönöm, sokkal, de sokkal jobbá tetted a napom. :$

      Törlés
    2. Igen, tényleg nehéz úgy folytatni valamit, hogy jól sikerült elkezdened. Egyszer én is jártam hasonlóan. Megírtam a prológust, azt mondták, jó lett, és egy csomó ideig hozzá sem nyúltam a történethez, mert mi van, ha elrontom, és akkor a barátaim, akiknek megmutatom, azt mondják, hogy csak egyszer tudtam jót írni. De rájöttem, hogy csak írni kell tovább, ahogy gondoltuk eleve, mert végül is elsősorban magunknak kell megelégednünk a műveinkkel, és csak akkor lesz jó, ha szívből csináljuk, nem mások elvárásai szerint.
      De szerintem mindenképp folytasd, mert sokszor - tapasztaltam - mi magunk sokkal kritikusabb szemmel nézzük a munkáinkat, mint mások. :)

      Törlés

Szia!

Örülök, hogy véleményezed a bejegyzésem, ugyanis ezzel visszajelzést adsz arról, hogy írjak-e erről a témáról, vagy nem. :)
Nyugodtan írd le a véleményed, bármi is az, korlátozni nem akarlak, amúgy sem tudnálak, az már a te dolgod, hogy hogyan nyilvánulsz meg.